Rosa färgat

Nej, nu hände det igen.. Jag råkade trycka tillbaka på mobilen och allt jag skrivit raderades... Varför kommer det inte upp en varningsfunktion där? Blää.
 
Nu tog jag mig in på datorn istället för att jag tänkte uppdatera er lite om vad som händer..

Sedan i förrgår har jag haft väldiga menssmärtor som går i vågor och igårkväll höll jag på att dö. Jag anser mig själv vara en väldigt stark kvinna annars men just när smärtor i magen kommer blir jag som en liten flicka som bara vill kura upp sig i soffan och självdö en stund.
Kära T brukar säga; Hur ska du klara dig när du blir gravid?
Ja, säg det.. Haha. Jag vet att det är väldigt fel att klaga, för.. det är ju tack vare mensen och dessa smärtor som gör att jag får ägglossning som förhoppningsvis någon gång gör oss gravida.
 
Men, vet ni vad mitt problem är denna gång? Jag har inte ens fått mens än. Här går man med spökmenssmärtor och så har den inte dykt upp? Jag är ju väldigt ovan med mens så jag frågade T imorse om han vet om jag brukar ha ont dagarna innan mens men det tyckte han var min sak att veta.. Haha.

Men jag kan mig inte minnas att jag någonsin har haft såna här spöksmärtor innan, men det är väl en biverkning av att man proppat i sig så mycket hormoner sista månaderna.

Idag, från och till, så har det iallafall varit lite svagt rosa färgat på pappret (ursäkta detaljer), så det betyder väl att den borde vara på intåg.. Även om jag nu trodde att den skulle komma först på söndag, men för någon som aldrig har mens så borde jag kanske inte varit så hoppfull till att kunna räkna efter förra månadens menscykel :P

Vi får se helt enkelt. Vi inväntar nu då mensen för att kunna köra igång på nästa och sista omgåenden pergotime innan vi ska ta kontakt med fertilitetsmottagningen igen för att påbörja sprutbehandling.
 
(Jag har inte haft tid eller ork att svara på kommentarer än, men gör det så snart jag kan!) Kram på er!
 
 


Mem har du testat om du är gravid?

Jag får mycket mer PMS när jag äter Pergotime. Mer humörsvängningar, mer ömma bröst, mm. Mer mensvärk också. Man blir ju glad att man har sluppit detta i alla år!

Svar: Hej!
Ja, jag gjorde ett test imorse men det visade negativt. Men det kan ju såklart bero på att det är för tidigt ännu. På söndag är det ju beräknat för mens, om jag nu kan räkna på förra cykeln så därefter borde jag kunna testa om den inte kommit än.
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-24 // 07:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback