Hjälp!!

Igår skämtar T om att "tänk om du aldrig fick missfall?".. Såklart etsas det fast i huvudet eftersom jag haft så ont i magen.
Dum som jag är så köper jag ett test idag, testar på kissning nummer 2 för dagen (alltså ej morgon) och får ett plus?!

Både fertilitetsmottagningen, gynmottagningen och barnmorskemottagningen har stängt sina telefontider.
Tanten på 1177 kunde inget om sånt här men trodde att det var hormoner kvar sen missfallet.. Jag vet inte vad jag ska tro? Hur ska jag kunna stå ut till måndag?

Någon som har nåt tips? Man kommer väl inte kunna kräva att få komma in på akuten och få göra gravtest? Eller vul?

Ååååh.. Jag hatar att inte veta varken in eller ut.. T är jätteorolig över om jag nu är gravid, hur mycket kan provera ha förstört?


Om du ringer och säger att du har ont i magen borde de be dig komma in akut för att utesluta utomkvedshavandeskap. Då kanske du kan få veta om du fortfarande är gravid. Hoppas att det växer ett litet frö i din mage!

2013-03-08 // 11:31:23
» C

Tyvärr så kan ju hormonerna sitta kvar jävligt länge men för att lugna nerverna och veta säkert skulle jag åkt in på akuten. Är du där så kan de inte neka dig vård. Förklara att du är orolig och att du tagit provera osv. Lycka till!

2013-03-08 // 15:28:18

Hejsan! Hittade hit via bloggen motettliv jag tycker absolut du ska ringa och be att få komma in, de kan inte neka dig. Jag har gått igenom 3missfall och ibland tar det sin lilla tid innan missfallet startar då hcg-nivån måste sjunka ner till en viss gräns innan kroppen stöter bort det. Sen var jag med om på ett missfall att min kropp inte förstod att graviditeten stannat av utan fortsatte att vara gravid trots att de lilla livet sluta leva. Då fick jag tillsist hjälp med skrapning jag orkade inte med psykiskt att bara gå att vänta. Lycka till trots allt skickar in några styrkekramar oxå! / Denise

2013-03-14 // 15:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback