UnderligtUnderligt

Det kändes väldigt konstigt att vakna imorse. Vad var det som hände igår egentligen? Jag blev dock påmind väldigt fort då smärtan kom igång, men nu känns det skönt att den finns så vet man vad det beror på, även om läkaren trodde att det kunde vara urinvägsinfektion som gav mig smärtan.

Jag känner mig även förvirrad över hur det menas när läkaren sa att hinnsäcken var cirka 5mm och det innebar då att man var 2-3 veckor. Men inte kan väl det vara graviditetsvecka hon räknade i? För vecka 1 är ju simningen, sen vecka 2 är väl såkallade fästningen? Någon som har lite bättre koll än mitt eviga googlande?

Samtidigt när jag googlar så får jag upp att jag isåfall bör vara i 5e graviditetsvecka? Men då borde väl läkaren sett fostret och inte bara hinnsäcken? Ååh att man aldrig kan sluta tänka och grubbla och fundera..

Ge mig ro!


» L

Man kan inte lita på läkarna. Då ja va inne första gången i vecka 6 såg han ingen ting helt tomt. Sen 3 veckor senare då ja är i vecks 9 ser en annan läkare helt normalt stort foster med hjärta. Från inget till de stora vi ändå såg kan inte gå på 3 veckor..

Ja hade bett om nytt vul direkt.

2013-03-09 // 15:21:00

Till mig har de sagt att det inte är någon idé att göra VUL före v 6, det är då hjärtat börjar slå och man kan se om det finns ett levande foster. De måste väl ha menat att fostret borde vara 2-3 veckor, det är väl först v 3 som det ens har skett befruktning? Isf är du i v 4 el 5. Det är väldigt förvirrande, det där.

2013-03-09 // 15:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback