Orättvisan har gjort sig påmind

Idag har jag inte längre något rosafärgat.. Det får mig direkt att tänka på att det kanske kan ha varit en nidblödning? Även om den bör infalla 5-8 dagar efter ägglossning så kan den tydligen infalla senare för vissa? 

Men samtidigt så kan det bero på sköra slemhinnor.. Så, det återstår helt enkelt att se. Jag gjorde ett graviditetstest imorse men det var ju såklart negativt. Man tröstar ju sig med att det troligtvis är för tidigt, men men.. 

 
Igår kom T hem och sa att han behövde berätta något för mig.. Direkt slogs alla känslobarometrar igång och jag visste att det inte skulle vara något jag skulle bli glad över. Nej, det var det ju inte heller. 
Hans bror och hans flickvän var gravida.. "Trots att vi använde både p-piller och kondom".. Det tog en hel del kraft ur mig.. Han har en dotter sedan innan och de fick en son tillsammans för 1,5 år sedan.. 

De har dessutom ett väldigt svängigt förhållande där de gör slut om vartannat och är ihop om vartannat.. Han jobbar men hon har inte gjort klart gymnasiet (eller om hon slutförde det precis innan sonen föddes, hon är alltså väldigt ung) Det gör mig bara så ledsen för här gör man allting "perfekt".. 7 år tillsammans, stadigt förhållande, båda har fasta jobb.. bla bla bla.. orättvisa aboslut. 
 
Men det som gör mig mest arg och ledsen är att jag ens reagerar på detta sättet? För självklart borde jag vara lycklig och glad för deras skull att de får bygga ut sin familj ytterligare. Och jag tror jag snart kommer kunna glädjas åt dom.. Jag måste bara tycka synd om mig själv ett tag ;)


» C

Visst är det jobbigt när man inte kan glädjas fullt ut åt andra samtidigt som man har full rätt åt att känna som man gör. Orättvisan är ju enorm, tro mig jag vet! Man får vara arg och bitter annars orkar man inte ta sig tillbaka. Kramar

Svar: Precis, det värsta man nog kan göra är ju att stänga inne känslorna. Så det är tur man har en blogg att spy ut över ;) Kramar!
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-24 // 12:14:52

Hur har det gått för dig? Nyfiken... Själv har jag ett par dagar till beräknad mens, men det ser mörkt ut.

Svar: Precis gjort ett inlägg nu, tack för nyfikenheten.. Kramar!
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-26 // 23:10:43
» Lena

Jag känner så igen mig i känslan; att man borde vara gladare än vad man är, och så kommer skuldkänslorna istället :). Gah! Men jag tror inte att vi ska klandra oss för mycket. Det är mycket känslor. Hur ska man hantera alla känslor som slängs till en från höger och vänster, haha.

2013-01-27 // 16:32:46

Hej. Jag är ny här. Hittade hit idag faktiskt.

Väldig bra skriven blogg. Jag blir rörd av vad som står och vad ni går igenom.

Jag har också många många ggr känt känslan av andra som blir gravida "trotts" skydd ich säkra perioder m.m...

Själv har jag inte varit i råheten av preventivmedel på ca två år, gjort allting "rätt" fasta jobb båda två, säkert förhållande, gifta ich hus m.m

Ibland är det bara inte rättvist :/

Kram / S

Svar: Hej och välkommen! Kul att du hittade hit :)
Nej visst är väl det bra orättvist? Nu visade det sig tyvärr att de som blev gravida fick ett missfall och jag blev väldigt ledsen för deras skull, antagligen för att jag själv precis hade fått det.

Men överallt dyker det upp personer som bara "råkade" bli gravida..

Såg att ni inte hade långt kvar nu tills ni får börja med IVF, det måste väl kännas helt fantastiskt? Att äntligen "komma igång"?

Kram på dig!
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-02-24 // 16:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback