Duktig!

Den här svängen har vi gjort allt rätt enligt "regelboken". 
Vi har redan efter mensens slut sett till att mysa varannan dag. Jag hörde nämligen från någon att om mannen inte har fått utlösning på flera dagar så kan det innebära att kvalitén är mycket sämre. Så för att få en så fin kvalité som möjligt så har vi alltså kört varannan dag, han har dessutom fått sluta med sina varmare duschar. 

Sedan har vi (eller ja, jag) runt ägglossning nu runt helgen sett till att till och med ligga upp och ner på med benen och fötterna i vädret i 10 minuters tid. 
Varje gång har vi skrattat rejält mycket för det ser så fjantigt ut och vart man än läser så säger det ju att det inte ska hjälpa men, man kan aldrig försöka för mycket? Hellre för mycket än för lite.
Jag läste även någon undersökning som gjorts (hur trovärdig den egentligen är) men där kvinnan hade fått skratta och vara glad, exempelvis sett en komedi, och enligt den undersökningen skulle tydligen det öka chanserna för en befruktning. 
Därför kändes det bra att vi båda garvade så vi kiknade av att jag låg på rygg med benen i luften. Tror ni inte att jag "cyklade" med benen också? Jovisst, för det hade jag också minsann läst på flera ställen att man skulle göra! 

Nu tycker jag att vi har toppat alla möjliga medel för att kunna bli gravida. Så nu återstår bara väntan.. och väntan.. och väntan... 


Då jag inte någonsin har haft ens en menscykel så räknar jag på hur den såg ut förra månaden då mensen kom spontant då innebär det isåfall att mensen ska infalla den 27e januari. Så då kan vi testa!


» C

Härlig känsla när man gjort allt man kan. Väntan är det jobbigaste men en dag ska det vara värt det. Håller tummarna!

Svar: Eller hur! Det bästa är ju när man har fullt upp med trevliga saker så dagarna bara flyger förbi, för då känns inte väntan så lång helt plötsligt. Jag menar, nu är det redan 15 januari, nyss var det ju jul och stök? :) Tack för tummarna!
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-15 // 10:51:36
» L

Jag tror inte på det där med ligga kvar, jag går alltid upp och kissade direkt efter och det tog ju för oss på första. Men lycka till med dina akrobatiska övningar ;)

Svar: Haha egentligen tror jag inte heller på det. Men jag känner samtidigt att.. Man kan ju inte göra för mycket? :P Jag är ju dessutom en sån som spottar tre gånger över vänster axel om en svart katt går över vägen.. Så någonstans tror jag ju på såna här konstigheter ;)
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-16 // 10:13:55

håller tummarna

Svar: Tack så mycket!
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-01-20 // 18:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback