På håret

Självklart är det samma som innan.. Mensen har inte kommit ännu. Men ändå tog jag mig förbi apoteket igår för att hämta ut Pergotime för att vara väl förberedd. Vad tror ni jag möts av då?
"Nej du har bara ett paket kvar att hämta ut"

Läkarna har alltså missat att skriva ut nya kurer åt mig.. Allt jag tänkte på igår var "Vilken jävla tur att mensen inte kommit än"..
Så idag ringde jag till fertilitetsmottagningen och fick tydligen prata med samma barnmorska som förra gången jag ringde, för hon kände igen mitt namn (har ett ganska ovanligt namn).
Hon sa att hon lämnade lapp till "ronden" för läkarna men dom måste missat det så hon skulle lägga det till ronden på nytt så att dom fixar det på tisdag (?!?!?!?!) så tidigast onsdag kan jag ha tabletterna.. 
 
Jag blev nästan kallsvettig när hon sa det, men så räknade jag på att om jag får mens idag så räcker det paketet jag har exakt till att jag på onsdag behöver ett nytt paket. Puuh! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback