Hjälp igen?

Efter andra kontakten med 1177 (sjukvårdsupplysningen) så tyckte den sköterskan att jag omgående skulle åka upp till akuten.
Efter att brutit ihop inför en chef (inte ens min) så tar jag mig upp till akuten. T möter som tur var upp mig.

Kom in ganska snabbt på första besöket och fick ta blodtryck och blodprover och berätta allt som hänt.

Fick även lämna kissprov.

Därefter fick jag sitta i väntrummet i nästan 40 minuter innan en gynläkare hade tid för mig. Fick då ta om mitt blodtryck för det var oro väckande högt, men det var normalt sedan.

Hon började med att känna på min mage och sedan fick jag hoppa upp i stolen. Och först höjde hon stolen så högt att jag nästan låg i taket och hon klämde och hade sig, sen fick jag mig ett vul..

Det visade en fostrrhinnsäck på 5mm, så med största sannolikhet är jag gravid på nytt och gången cirka 2-3 veckor?! Jag har alltså haft en spontan ägglossning mitt i all skit? Och att vi dessutom träffat den när vi tyvärr har varit lite off sista tiden..
Nu vågar vi tyvärr inte hoppas ett dugg för ingen vill känna så där igen :/


» C

Men vad roligt att ni lyckats mitt i allt det jobbiga. Fick ni någon tid för ett andra VUL eller? Hoppas och önskar er all lycka!

Svar: Nej det fick vi inte.. Kommer troligen ta kontakt med fertilitetsmottagningen på måndag så man kan få en tid till att komma dit. Är ju så orolig att något går fel eftersom jag tryckt i mig Provera. :/ Men säg någon gång man kan slappna av? ;)
vivillblienfamilj.blogg.se

2013-03-08 // 18:35:43
» L

Jag tror sen de är så tidigt än så, brukar inte de tar skada. Nu vet ja inte vad de är för något du ätit, men så sa min gyn läkare till mig att i början tar fostret inte upp något alls.

Håller tummar och tååååår :D

2013-03-09 // 06:14:20

Oj, grattis! Men svårt att inte känna oro, förstår jag.

2013-03-09 // 09:04:26

Oj, grattis! Men svårt att inte känna oro, förstår jag.

2013-03-09 // 09:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback