Omgång 2, dag 1

Idag går vi in på nästa omgång av behandling. Idag har jag tagit en tablett Provera, som gör att mensen bör komma om ungefär 10-11 dagar. Därefter är det dags för dubbelkur av Pergotime. Sist jag tog dessa tabletterna, i slutet av oktober så tyckte jag att tiden flög förbi, helt plötsligt hade jag tagit mina tio tabletter. Jag hoppas att det blir samma sak denna gång, för då är det dessutom december och jag har genast en massa annat att tänka på (förhoppningsvis). Nu kör vi!


» C

Hoppas det ger resultat :) Visst är det bra med jul så man får lite annat att fundera på för en stund!

Svar: Verkligen! Just nu har jag sett till att vi genomgår en förändring av hemmet också så jag har ännu mer att fokusera på! :)
vivillblienfamilj.blogg.se

2012-11-20 // 18:45:26
» L

Pergotime, ska göra så man får ägglossning eller?
Är det vanligt att få det utskrivet, min läkare har aldrig nämnt det?

Svar: Ja, det är en hormontablett för att stimulera fram en ägglossning. Om det är vanligt eller inte vet jag faktiskt inte, men det verkar iallafall som att ganska många får det utskrivet. Den informationen har jag hämtat från familjeliv :P

Kram!
vivillblienfamilj.blogg.se

2012-11-22 // 09:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback