Bakstuga

Igårkväll blev det en riktig bakstuga hemma. Efter jobbet vid 18 tiden så hoppade jag av vid ICA för att inhandla alla olika baktillsatser som behövs för att baka, eftersom jag nu för tiden inte äter socker och mjöl så har jag ju inte ett lager av detta hemma som förut.
Det blev två fullproppade kassar och sedan var det bara att pulsa sig hem i snön. Saffransbutterkaka, tomtefudge, kladdmuffins och polkabräck gick av stapeln igår. Mest för att jag behöver ha med mig fika till jobbet idag, för det är min fikatur.
 
En vän till oss kom hem och agerade provsmakare, eftersom jag inte själv kan smaka på grejerna. Godkänt blev väl slutbetyget förutom tomtefudgen för den var för söt för honom, men någon på jobbet får säkert i sig den ändå!

På morgonen slängde jag ihop LCHF mjukpepparkaka också eftersom vi är två stycken i arbetslaget som går på LCHF, och det är ju alltid mys att få äta fika.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback