Orolig

Jag blir så ledsen på mig själv att jag jämt måste googla så mycket och hamna på sidor och läsa jobbiga saker. Jag kom precis in på någon community-sida som heter babycenter och följande text praktiskt taget blinkade i ansiktet på mig:
 
"Om du har polycystiskt ovariesyndrom är det inte säkert att den här behandlingen fungerar, eftersom 15–40 % av alla kvinnor med PCOS är resistenta mot klomifen (Beck et al 2005). Detta är vanligare hos kvinnor som har ett BMI (body mass index) på över 25. Om det är så rekommenderas du eventuellt att försöka gå ner i vikt. Även en liten viktnedgång på cirka 5 % av din kroppsvikt kan förbättra dina chanser till ägglossning (SFOG 2010). "
 
Jaha?! Nu kommer jag ju garanterat vara en av de som är resistent mot klomifen och därför inte få någon ägglossning. Jag HATAR att vara en sån som jämt måste tänka negativt och föreställa sig det absolut värsta scenariot. Jag kommer inte kunna sluta tänka på det här och kommer troligtvis inte heller kunna sova inatt och därmed försova mig till mitt vul imorgonbitti?
 
Ge mig lite positivt tänkande någon?


Hej jag hitta hit nyss också en viktkämpe, jag tänker så här, att innan du vet försök tänka att varför skulle du var just en av de procente?
Sen var den uttalad 2005 om jag förstod det rätt och forskningen går framåt.
Slappna av, ja jag vet det är svårt men enkelt för mig att säga men försöka så kan det bli bra :-)

Svar: Det är PRECIS så jag bör tänka! Men ändå slinker all negativitet in och framför allt det positiva.. :(
vivillblienfamilj.blogg.se

2012-11-15 // 16:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback